26-01-2012, 06:49 PM
For lige at uddybe min mening. Indlæg med kant behøver ikke være grovkornede. Jeg elsker når folk er skarpe i deres indstilling og fagligt stærke på en små-provokerende måde. Kald det en sund skepsis. Alt dette skal selvfølgelig serveres på et objektivt plan. Når jeg mener grovkornet, er det når folk har en forudindtaget holdning de ikke objektivt kan argumentere for, og derfor bliver subjektive og personlige i deres argumentation.
Et godt forum for mig er et sted, hvor der er plads til alle typer indlæg. Ikke alle er lige horologisk velfunderet, og det må man respektere. Vi er alle startet et sted
De mere fagligt tunge må så tilføje forummet en faglig kvalitet. Tonen skal, for at jeg føler mig velkommen, være som hvis samtalen foregik face-to-face. Med andre ord: Man bør ikke føre en debat og komme med meldinger, man ikke ville turde fyre af, hvis modparten stod overfor én irl. Det skrevne medie er en giftig størrelse, hvor man tit har tendens til at udtrykke sig mere voldsomt end i tale. Det er langt mere omkostningsfrit desværre...
Jeg bifalder ikke nødvendigvis et forum der KUN består af tunge nørdede indlæg, for så ville det hurtigt ligge dødt hen. Men en kombi af fagligt tunge emner og lettere debatter der skaber kvantitet og liv er vejen frem. Tonen må gerne være skarp, men med det i mente, at man ikke skriver noget man ikke ville turde sige til vedkommende face-to-face.
/Mads
Et godt forum for mig er et sted, hvor der er plads til alle typer indlæg. Ikke alle er lige horologisk velfunderet, og det må man respektere. Vi er alle startet et sted
Jeg bifalder ikke nødvendigvis et forum der KUN består af tunge nørdede indlæg, for så ville det hurtigt ligge dødt hen. Men en kombi af fagligt tunge emner og lettere debatter der skaber kvantitet og liv er vejen frem. Tonen må gerne være skarp, men med det i mente, at man ikke skriver noget man ikke ville turde sige til vedkommende face-to-face.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)