Multifunktionsur - lille størrelse?
Jette Skrev:Ha - én af anprisningerne på Core var netop, at størrelsen gjorde det lige attraktivt for kvinder og mænd!
Så bliver det Observer, hvis ikke den teknologiske udvikling barsler med noget mindre, inden jeg får brug for funktionerne næste gang.

Takker alle, som fulgte og bar.

Det var så lidt - jeg har ikke de nøjagtige diametermål mellem Observer og Core, så det kan godt være, at de millimetermæssigt på papiret ikke er så langt fra hinanden. Men Observer virker som et meget mindre ur på armen, fordi dets yderste kanter skråner "nedad" og fordi det ikke har en massiv drejekrans. Derudover så er Observers kasse i metal og meget mere solid, hvorimod Core´s er i plastik.

Jeg har haft en del kammerater, der har oplevet, at drejekransen på Core er faldet af osv.

En anden fordel med Observer er, at du selv kan skifte batteri med en 1-krone, uden at kompromittere urets vandtæthed. Man køber en "batterypack" til 49 kr. hos http://www.suuntoshop.dk, som passer ind i urets vandtætte "batterycompartment", så man undgår at åbne ind til urets indmad ved batteriskifte.

En anden ting er, at jeg personligt foretrækker den lyse skærm på den almindelige ståludgave af Observer - den er meget nemmere at aflæse, end skærmen med sort baggrund og lyse tal på "de-luxe" udgaverne (der i øvrigt ikke har flere funktioner end standardudgaven - det er ren kosmetik.)

Den almindelige gummirem på standardudgaven er meget behagelig at have på. Men hvis du vil have "lænken" fra de andre udgaver, så kan den købes som ekstra for ca. 300 kr. Det er i øvrigt ikke en lænke, men en gummirem med metal påsat. Den del af lænken, der er ind imod armen er ren gummi og har ikke ventilationshuller som den almindelige og er derfor mere varm og genererer dermed mere fugt. Spændet på lænken er ganske godt, men lænken kan kun justeres ved at skære gummiet til - så når den én gang er justeret til din arm, så kan man ikke bare overlade uret til en anden. Man kan foretage små justeringer ved selve spændet, men kun et par millimeter.

Summa summarum - hvis jeg skulle vælge, ville jeg klart købe den almindelige Observer i ståludgaven og med alm. gummirem. Og til prisen, kr. 1.700,-, på http://www.web-ur.dk, så får du et super outdoor ur til en meget rimelig pris !!

Held og lykke med det Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar

Beskeder i denne tråd
Multifunktionsur - lille størrelse? - af Jette - 16-01-2012, 02:04 PM
Re: Multifunktionsur - lille størrelse? - af pbr - 16-01-2012, 05:51 PM
Re: Multifunktionsur - lille størrelse? - af pbr - 17-01-2012, 02:02 AM
Re: Multifunktionsur - lille størrelse? - af pbr - 18-01-2012, 12:13 AM
Re: Multifunktionsur - lille størrelse? - af pbr - 19-01-2012, 01:27 AM
Re: Multifunktionsur - lille størrelse? - af pbr - 21-01-2012, 08:37 PM
Re: Multifunktionsur - lille størrelse? - af pbr - 22-01-2012, 11:20 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)