05-11-2011, 03:36 PM
Klaus og Jesper (og andre
), kunne I forklare mig, hvorfor I mener, at netop Rolex giver så god værdi for pengene, som I skriver? Jeg er klar over, at det er en subjktiv vurdering, og det er helt ok med mig - vi har jo alle vore præferencer og årsager til præferencer
Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke ønsker at starte en "mærkekrig", og at jeg heller ikke ønsker at vi skal grave nogle grøfter i oventående diskussion
Blot for lige at slå det fast
Når det er sagt, så er jeg dog ret sikker på, at vi sagtens kan få lidt "kant" på diskussionen, og holde den på et godt, sagligt og gensidigt respektfuldt leje, så derfor "tør" jeg godt stille spørgsmålet
Når jeg spørger ind til Jeres holdning, så skyldes det jo, at jeg selv har lidt forbehold over for Rolex som værende god værdi for pengene ... sorry
Jeg kan sagtens forstå fascinationen af Rolex, og producenten har skabt meget godt, efter min mening. Rolex trækker jo også en god historie ind til f.eks. Panerai, og med sine nyskabelser inden for bl.a. dykkerure i hine tider, mener jeg, at Rolex har en meget central placering i ur-historien
Når det er sagt, så har jeg dog stadig lidt vanskeligt ved at se, at det er god værdi for pengene
Det skyldes ganske givet, at jeg synes, at 50K for et ur er rigtig mange penge
Skiller man urets enkelt-dele ad, så summer tingene ganske enkelt ikke op, ville jeg mene. Man betaler derved en god sjat penge for brand og andre ting. Medgivet, det gør man også hos andre producenter, så her er Rolex jo ikke alene. Men stadig ... hvorfor er Rolex god værdi for pengene for dig?
Jeg vil gerne lige understrege, at jeg ikke ønsker at starte en "mærkekrig", og at jeg heller ikke ønsker at vi skal grave nogle grøfter i oventående diskussion
Når jeg spørger ind til Jeres holdning, så skyldes det jo, at jeg selv har lidt forbehold over for Rolex som værende god værdi for pengene ... sorry
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)