03-11-2011, 07:16 PM
I mit tilfælde er jeg på samme track som Peter, og har ikke medtaget ure som jeg ikke ejer eller som er uden for den snævre skare af ure som jeg samler på; militære flybacks. Fandtes "den eneste ene" uden for ovenstående ville jeg jo praktisk taget samle det forkerte 
Mit valg er faldet på Junghans J88/0111, som er unik i min nuværende samling og også vil være det selvom jeg får samlet de resterende 10 som jeg har på min radar:
Inhouse J88 værk: Kun Hanhart og Universal Geneve benyttede inhouse (Breguet var et Valjoux 222)
forgyldt værk: Mig bekendt det eneste mili ur med forgyldt værk
Sidste 100% tyske ur til BUND, måske endda sidste mili chrono uden swiss made på skiven
Leveret med signeret flex band. Alle andre mili flybacks leveret med læder/nato eller no-name flex
Kantet lynette. Alle andre leveret med rund lynette
Unikt nu, og vil altid være det.
/longbear
foto kredit: Joel @ mwr

foto kredit: longbear
Mit valg er faldet på Junghans J88/0111, som er unik i min nuværende samling og også vil være det selvom jeg får samlet de resterende 10 som jeg har på min radar:
Inhouse J88 værk: Kun Hanhart og Universal Geneve benyttede inhouse (Breguet var et Valjoux 222)
forgyldt værk: Mig bekendt det eneste mili ur med forgyldt værk
Sidste 100% tyske ur til BUND, måske endda sidste mili chrono uden swiss made på skiven
Leveret med signeret flex band. Alle andre mili flybacks leveret med læder/nato eller no-name flex
Kantet lynette. Alle andre leveret med rund lynette
Unikt nu, og vil altid være det.
/longbear
foto kredit: Joel @ mwr

foto kredit: longbear

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)