23-10-2011, 12:33 AM
jonnielse Skrev:den vil jeg mene er sjælden. De er jo kendte for deres 1000 meter caribian - drøn tidlige 1000 meter ure- monocock - eller hvad det hedder kasser - som er i et stykke og åbnes forfra. De er ikke lette at skaffe pakninger og lignende til - Den 700 m har jeg faktisk aldrig set.hannover_dk Skrev:jonnielse Skrev:John! Du er guld værd!!UH tak - jeg har haft et besværligt dykkerur med hesalit fra 1965 - og den havde en indre krans som lukkede i med glasset og gjorde det 200 mtr tæt - Ikke om man kunne få et standardglas der kunne presses ned sammen med den indre krans - men Jørgen (Krognos) drejede i drejemaskine glasset ned så det passede 100% og lukkede i med kransen og tryksikrede. SÅDAN
Mvh. Jon
vh
Dykkerur.
Du må lige se dette:
JENNY CARIBBEAN 700M
Jenny: - Jeg har 3 stk kronografer selv. Familien Jenny (som ikke lige er en smuk kvinde som man kunne håbe) lavede ure i eget navn - og stod i lang tid bag Doxa med Jenny som direktør- og der er stor lighed mellem Jenny og Doxa i deres bedste tid som dykker ure (spørg Peter Halse sågar om de er sjove) Der er også tæt forhold mellem Olec & Wajs og Jenny. Jeg har flere O&W modeller som er helt identiske med Jenny og med fisken som kendetegn?
Der vil normalt være en fisk på kronen - den ser jeg ikke på dit? og ofte en fisk på bagsiden, men der er andre muligheder, så lad os se bagsiden.
Kransen med to kanter og lidt nedsænket indlæg er helt typisk også - går igen på mine
Jeg tror den er sjælden i alle fald
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)