07-10-2011, 09:53 PM
Steff_DK Skrev:Pyyhh det ved jeg ikke. Men det er jo altid rart med firmaer med så lang og tåget en historie at det ikke kan siges med sikkerhed hvor mange ure og af hvilken model de har produceret. Jeg elsker fx. historier som denne:
Panerai - Part 1
Panerai - Part 2
Panerai - Part 3
Panerai - Part 4
Det er sådan en historie I skal lire af til Bent næste gang I ser ham i lufthavnen ...
Ved ikke hvor videnskabelig korrekt den er, men god det er den
Nu har jeg ikke lige tid til at gemmenlæse dine links nu, det vil jeg helt sikkert gøre på et senere tidspunkt! men jeg kiggede dem lige hurtig igennem og tænker igen, er det fordi de fleste billeder er fra før du sikkert er født og du derfor synes at de er spændende? ville du kunne synes at et "nyt" mærke var spændende, hvis det blot var et par år gammel? eller skal det have en historie fra den gang hvor man kun havde sort hvid billeder?
Altså grunden til jeg har så mange spørgsmål omkring et nyt ur mærke. Er jeg godt kunne tænke mig, at vide om nye mærker overhovedet har en chance overfor "ur-nørder" eller de bare allerede er dømt ude, fordi de ikke har nået at opbygge en "historie"? for se det i øjnene, mange af de nye mærker der hele tiden kommer, de bruger de samme materialer og værker som de kendte. så kvalitets forskellen er ikke det store, hvis vi taler om de alm værker.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)