04-10-2011, 10:13 AM
Takechan Skrev:Hej,
Jeg har fundet et ur der opfylder 6/7 af mine krav:
- Pænt dressur (V)
- Alligator rem (V)
- Gangreserve (V)
- Automatisk (V)
- In-house urværk, JLC938 (V)
- Gennemsigtig bagkasse (V)
- Mindst 40mm (X)
Det er følgende ur: Jaeger-LeCoultre Master Réserve de Marche (1488404)
Det ærger mig dog lidt at det kun er 37,2mm...
Ville originalt have haft et IWC Portuguese Automatic (7-dags gangreserve) da det opfylder alle mine krav, men 80k+ dkk er lige i overkanten af hvad jeg vil give for et ur og så har jeg hørt herinde at det taber værdi ret hurtigt.
Hvis der er nogen der har erfaringer med denne model eller bare JLC generelt må i meget gerne smide en kommentar
Det eneste andet ur jeg har er mit Tag Heuer Carrera Chronograph så jeg leder efter et lidt mere simpelt og passende til formelle lejligheder.
Tak
Det er et super flot ur og tror ikke du går galt i byen med JLC. Har dog ingen konkrete erfaringer med netop denne model.
Er faktisk selv på jagt efter et ligende ur, dog ikke nødvendigvis et dress ur. I en anden tråd her på forummet har jeg fået et par gode råd vedr. ure med gangreserve til lidt billigere penge, men er nu taget skridtet videre og begyndt at kigge på lidt dyrere ure.
I øjeblikket står valget mellem PAM321 eller IWC Big Ingeniuer.

Med venlig hilsen
David.H aka "The big flipper"
Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper
David.H aka "The big flipper"
Har jeg haft et ur i over en måned, er det nok det tætteste jeg kommer på en keeper

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)