15-08-2011, 09:44 AM
7S26 værket, som ligger i den automatiske version af Seiko Knight urene, blev introduceret i 1996, så dit ur er med sikkerhed fra 2005. Seiko producerer stadig ure med 7S26 værket. I 2006 fik det dog en "opdatering" af meget mild karakter, så mon ikke hovedformålet var at påføre "B" på værket, så det nu har det fulde navn: 7S26B
Er man i tvivl om, hvornår ens Seiko er fra, f.eks. på en SKX007/009, som jo har været produceret i både 1996/1997/1998 ... samt 2006/2007/2008 ..., ja så kan man få endeligt vished ved at afmontere bagkassen og se på værket: Før 2006 vil det være 7S26A og efter 2006 vil det være 7S26B
(Der kan naturligvis være et lille overlap)
Seiko har jo fuldstændig styr på produktionsårene af deres modeller, men jeg må indrømme, at jeg ikke omkring Knight urene har spurgt direkte til årene. Jeg har i stedet ladet mig påvirke af Quartzimodo og Angelis. Begge kender modellerne indgående, så lige umiddelbart, har jeg ingen planer om at forhøre mig om produktionsår hos Seiko - mind mindre du kan fremvise et Knight, som har et første ciffer med f.eks. 1 eller 7
Seiko har jo fuldstændig styr på produktionsårene af deres modeller, men jeg må indrømme, at jeg ikke omkring Knight urene har spurgt direkte til årene. Jeg har i stedet ladet mig påvirke af Quartzimodo og Angelis. Begge kender modellerne indgående, så lige umiddelbart, har jeg ingen planer om at forhøre mig om produktionsår hos Seiko - mind mindre du kan fremvise et Knight, som har et første ciffer med f.eks. 1 eller 7
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)