Rolex Explorer I eller Omega Speedmaster?
Indledningsvist kan jeg henvise til følgende link, som indeholder forslag til ure inden for den priskategori.: <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=4&t=14414" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=4&t=14414</a><!-- l -->

Jeg betalte vist 20.000 kr. for mit NOS Omega Speedmaster 50'th Anniversary (ref. 311.30.42.30.01.001) hos en forhandler i Danmark. Dog bliver det nok svært at finde en ubrugt model fire år efter dens udgivelse.

Umiddelbart ville jeg gå efter en Speedmaster pga. dens funktioner samt dets historie. Ulempen er dog den, at man ser flere personer med Speedmaster på håndleddet end Explorer. Sidstnævnte har dog den ulempe, at det i nogles øjne er et lidt kedeligt ur set ift. resten af kollektionen hos Rolex. Pdas. fejler historien heller ikke noget hos Explorer.

Prisen for en Explorer ligger vist omkring 35.000 - 37.000 kr., mens Speedmaster (sapphire sandwich udgaven) ligger omkring 27.000 kr. - 30.000 kr. Bemærk venligst, at der er tale om prisen for et nyt ur.

Investeringsmæssigt vil jeg gå ud fra at et velholdt Rolex holder værdien bedre end et Omega gør.

Go' research. Icon_e_smile
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Rolex Explorer I eller Omega Speedmaster? - af Mr. Tick - 20-07-2011, 08:41 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)