Ur i anledning af datterens ankomst
Mads Gjødesen Skrev:Tillykke med familieforøgelsen Icon_e_biggrin

Jeg ville personligt vælge en af disse to løsninger:

1. Sætte pengene i noget værdipapirer med større afkast end en opsparingskonto. Om 18 år garanterer jeg der er flere penge end et Explorer koster til den tid. For de penge kan du finde et flot brugt ur fra hendes fødselsår 2011, som du ved vil falde i god jord. Det kan shines op og stå 97 % som nyt. For de resterende penge kan du købe det der står øverst på ønskesedlen eller noget mere fornuftsbetonet som kørekort ect. Icon_e_wink

2. Købe et Explorer nu som du selv bærer ved særlige lejligheder, hvor hun også deltager. Dermed får du gavn af uret og pålægger det minder I har haft sammen, samtidig med at det ikke får en masse dagligdags tæsk. Dermed vil hun om 18 år overtage et near mint ur med en masse minder. Er uret faldet ind under "morfar" kategorien til den tid, kan du overveje om du overhovedet skal videregive det til hende, eller finde på noget andet. Dog har du haft gavn af det og ikke bare opbevaret det i en boks i 18 år Icon_e_wink

Jeg har selv et ur fra min søns fødselsdato, som jeg en dag gerne vil videregive, og her kører jeg efter model nr. 2 Icon_e_wink

/Mads

Jeg synes rigtig godt om forslag nr. 2, idet man kan tage nogle gode ture langs ''Memory Lane''. Det at kunne associere en bestemt genstand med ens første dag i børnehaven, folkeskolen, gymnasium, osv. lyder ganske tiltalende.

Og forslag nr. 1 er heller ikke tosset - den køber jeg også. Icon_e_smile

Foruden de ovennævnte eksempler, vil jeg klart mene at uret skal være NOS. Umiddelbart lyder nogle af de andre forslag om at benytte uret i 18 år, og derefter give det videre, som en undskyldning for at erhverve et nyt ur i anledning af en ellers glædelig begivenhed. Uret skal være en gave til sit barn, ikke en selv. Icon_razz

It's just my humble and sincere opinion. No offense intended. Icon_e_smile
Svar

Beskeder i denne tråd
Ur i anledning af datterens ankomst - af MortenKN - 01-07-2011, 12:24 PM
Re: Ur i anledning af datteren anskomst - af bent540 - 01-07-2011, 10:52 PM
Re: Ur i anledning af datteren anskomst - af bent540 - 01-07-2011, 11:28 PM
Re: Ur i anledning af datteren anskomst - af baun - 02-07-2011, 11:34 AM
Re: Ur i anledning af datteren anskomst - af Mr. Tick - 02-07-2011, 04:56 PM
Re: Ur i anledning af datteren anskomst - af MortenKN - 02-07-2011, 07:45 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)