02-07-2011, 12:42 AM
Jeg kan godt li navitimereren naturligvis. Den der typsiske valjoux værk 7750 opsætning af kronografens placeringer er jeg vel ikke så vild med. For 15.000 kr bør du faktisk kunne finde en 806 med venus 178. Jeg har sagt Ebay som en mulighed, men der er jo også ind immellem nogen hos vintageure.dk på salgssiderne. De ligger typisk omkring 20 men de lidt nyere kan nok hentes tæt på de 15
Du skal ikke frygte hesalit eller plastik. Det er LANGT smukkere til uret, har en helt speciel bue som tillader fin læsning af alle skalaer, og med mindre du kommer det i en ridsemaskine, kan du let med polywatch eller keramisk komfur rens eller sågar tandpasta, fjerne ridser igen.
Omvendt har du ret - et nyt med 7750 og safir ER mere dagligdagsur, så der er for og mod. Jeg synes det ser OK ud i alle fald
(min er en ret sjælden 1963 med beads of rice krans (små riskornagtige gribere som på de ældste) og alligevel hvide subdials (som generelt har den nyere krans) og AOPA skrivet inde i logoet
vh
Du skal ikke frygte hesalit eller plastik. Det er LANGT smukkere til uret, har en helt speciel bue som tillader fin læsning af alle skalaer, og med mindre du kommer det i en ridsemaskine, kan du let med polywatch eller keramisk komfur rens eller sågar tandpasta, fjerne ridser igen.
Omvendt har du ret - et nyt med 7750 og safir ER mere dagligdagsur, så der er for og mod. Jeg synes det ser OK ud i alle fald
(min er en ret sjælden 1963 med beads of rice krans (små riskornagtige gribere som på de ældste) og alligevel hvide subdials (som generelt har den nyere krans) og AOPA skrivet inde i logoet
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)