Nu kan jeg huske hvorfor jeg ikke kan li' Breitling (de nye)
Jeg er den lykkelige ejer at et Breitling Superocean Chrono - jeg er desværre i den ulykkelige sitation at jeg har fået slået kronen af. Desværre havde jeg også fået drejet kronen for hårdt på plads inden, så gevindet i kronerøret (indvendigt) var ødelagt (Der var ingen der fortalte at man kun skal stramme kronen ganske forsigtigt til...)

Jeg har forsøgt at skaffe kronerør og krone men har fundet ud af at der kun er én urmager i Danmark der kan købe reservedele hos Breitling (Hvelplund). Der står så bare i deres kontrakt med Breitling at de ikke må sælge dem videre - de må kun benytte reservedele når de reparerer et ur på deres værksted. Og der er kun ét autoriseret værksted i Danmark (Hvelplund.....). Alle de andre Breitling forhandlere i Danmark sender deres reparationer til Hvelplund - jeg spurgte en i Ålborg - han påstod at de selv havde værksted - hvilket jeg senere fandt ud af må være løgn....

Desværre fandt jeg også ud af at kronerøret til mit Superocean Chrono også er loddet fast til mellem kassen (Jeg fandt ikke ud af hvad en mellemkasse er - når jeg ser på uret tænker jeg det er selve urkassen.

Af fætter højbens indlæg kan jeg nu forstå at jeg står med en mousel-bet i hånden. Damn......

FH: Ved du om de 5000,- er incl. service?

Jeg synes godt nok det er trist at det er muligt at køre sådan et monopol i Danmark- Det føles lidt som at have leaset sit ur- "vi bestemmer hvem der skal lave det og hvad det skal koste"

Jeg kan forstå at det er samme ballade med andre mærkevarer som f.eks. Cartier. Jeg tænker mig i alle tilfælde om næste gang jeg skal skifte ur.....Breitling er i min optik super fedt - men jeg gider ikke have et leasing-ur næste gang....
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nu kan jeg huske hvorfor jeg ikke kan li' Breitling (de nye) - af Lovejoy - 14-06-2011, 11:05 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)