Kontooplysninger m.m er det farligt?
makita Skrev:... Mit spørgsmål, kan han på nogen som helst tænkelig måde "misbruge" mine kontooplysninger, navn, adresse, swift og iban-nummer??
...
pps. grunden til at jeg bliver lidt mistroisk er alle de historier man hører om regelmæssigt med hensyn til fup og svindel. Desuden har han ikke spurgt ind til selve uret, bare interesseret i at få kontooplysninger (så han kan få sendt penge afsted??). Selvfølgelig er der beskrivelse af uret i annoncen, men hvor meget af det forstår han?

Du behøver kun oplyse bankens navn samt IBAN og SWIFT. Din adresse skal han vist ikke bruge til noget.
I sig selv kan det ikke misbruges, men jeg vil give dig ret i at det lyder "uldent" det der foregår, hvis han ikke har vist interesse i urets stand og der er uoverensstemmelse med tlf landekode osv.

Det eneste jeg lige kan komme i tanke om der kunne være igang er simpel hvidvaskning af penge.

Andre typer af svindel plejer som regel at involvere betaling med gummi-checks med for store beløb, hvor differencen så skal føres tilbage til en anden konto, men hvor beløbet når at komme ind på kontoen inden den så bouncer nogle dage senere og beløbet forsvinder fra ens konto igen.
Du kan google det og læse mere hvis det er.

Umiddelbart ville jeg nok holde mig fra den der handel.
İmage
Svar

Beskeder i denne tråd
Kontooplysninger m.m er det farligt? - af makita - 16-05-2011, 02:56 PM
Re: Kontooplysninger m.m er det farligt? - af Steff_DK - 16-05-2011, 03:21 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)