15-05-2011, 12:07 PM
Flot med kasse osv - lidt synd at der jo nok er repareret på lugs men det ser nu godt ud i alle fald.
Jeg vil tro det er fra 1940 +/-fem år. To pushers kom omkring 1935-38 - de flade pushers blev ved til ca 1960 (og så er der jo nogen der bliver ved) og sneglehus skala kan ses op til ny tid, men var mest almindelig omkring 1930 (oftest én pusher) til 1945
Sneglehus skala var også almindelig på de såkaldte fattigmandskronografer/sports-kronografer - som kun har stop sekundviser der stopper ved at hele uret stoppes - fra f.eks cimier - som denne:
her så lige lidt kolonnehjulsmaskiner ca 1938
(valjoux 22
og her ca 1960 (valjoux 23)

og her en mere ukendt sag - som er bygget af LePhare

Jeg har ikke box til nogle af de rigtigt gamle - jeg skal helt op i mine ElPrimero før det er med box
vh
Jeg vil tro det er fra 1940 +/-fem år. To pushers kom omkring 1935-38 - de flade pushers blev ved til ca 1960 (og så er der jo nogen der bliver ved) og sneglehus skala kan ses op til ny tid, men var mest almindelig omkring 1930 (oftest én pusher) til 1945
Sneglehus skala var også almindelig på de såkaldte fattigmandskronografer/sports-kronografer - som kun har stop sekundviser der stopper ved at hele uret stoppes - fra f.eks cimier - som denne:
her så lige lidt kolonnehjulsmaskiner ca 1938
(valjoux 22og her ca 1960 (valjoux 23)

og her en mere ukendt sag - som er bygget af LePhare

Jeg har ikke box til nogle af de rigtigt gamle - jeg skal helt op i mine ElPrimero før det er med box
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)