09-04-2011, 07:46 PM
Hardy Jensen Skrev:tak igenIkke det store at sige om AS 1130 - ud over det er godt og solildt og ud over jeg godt ved at det som et par andre hedder Wehrmacht werk - uden jeg helt ved hvorfor. Mig bekendt er wehrmacht betegnelsen for det tyske militær fra ca 1938 til 46 - og værket har mig bekendt intet som helst at gøre med den tyske hær at gøre - endsige er specielt brugt af den - ligesom det mig bekendt slet ikke var kommet ud i 1946 - men Wehrmacht werk hedder det konsekvent - måske et markedsføringstrik - jeg ser ikke fornuften - og synes i øvrigt ikke engang det er så voldsomt sympatisk for værket at ha den betegnelse![]()
så altså,--- man kan bruge disse graveringer til at se hvornår uret har været til service, og urmageren kan bruge det til at se hvad han har lavet / rep på uret, forudsat man besøger den samme urmager
desværre har jeg ikke værktøj til at åbne uret ( Enicar ), så det med værket må vente.
Hannover eller andre, kan du / i give et par bemærkninger til Wehrmacht werk AS 1130, da der ligger 3 / 4 ure i min kasse med dette værk, jeg har set det ved Rannft, men jeg skal jo lære, og erfaren mand er værd at gæste![]()
, urene er vel ukendte navne.
mvh
Det var da herligt om nogen her kunne forklare hvorfor det hedder wehrmacht werk????
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)