Er der et venligt mennesker der kan
Hardy Jensen Skrev:tak igen Icon_e_biggrin
så altså,--- man kan bruge disse graveringer til at se hvornår uret har været til service, og urmageren kan bruge det til at se hvad han har lavet / rep på uret, forudsat man besøger den samme urmager

desværre har jeg ikke værktøj til at åbne uret ( Enicar ), så det med værket må vente.

Hannover eller andre, kan du / i give et par bemærkninger til Wehrmacht werk AS 1130, da der ligger 3 / 4 ure i min kasse med dette værk, jeg har set det ved Rannft, men jeg skal jo lære, og erfaren mand er værd at gæste Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin , urene er vel ukendte navne.

mvh
Ikke det store at sige om AS 1130 - ud over det er godt og solildt og ud over jeg godt ved at det som et par andre hedder Wehrmacht werk - uden jeg helt ved hvorfor. Mig bekendt er wehrmacht betegnelsen for det tyske militær fra ca 1938 til 46 - og værket har mig bekendt intet som helst at gøre med den tyske hær at gøre - endsige er specielt brugt af den - ligesom det mig bekendt slet ikke var kommet ud i 1946 - men Wehrmacht werk hedder det konsekvent - måske et markedsføringstrik - jeg ser ikke fornuften - og synes i øvrigt ikke engang det er så voldsomt sympatisk for værket at ha den betegnelse Icon_e_biggrin
Det var da herligt om nogen her kunne forklare hvorfor det hedder wehrmacht werk????
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Er der et venligt mennesker der kan - af hannover_dk - 09-04-2011, 07:46 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)