29-03-2011, 05:50 PM
DJmon Skrev:jeg fangede dette i søndags.Jeg tror dit gæt på 1975 er ret spot on. Den lyseblå sekundviser er herlig til uret, ret typisk for halvfjerserne og firserne, og det ser i det hele taget fint ud - skiven meget velholdt og markeringer ligeså - fint overholdene dens tids regel, om et T på begge sider af Swiss eller swiss made - når der er tritium i både markeringer og på viserne. (tritium blev jo forbudt i 90'erne for at beskytte dem der arbejdede med det, men som -mildest talt en sidebemærkning - jeg for nyligt har læst, er/var tritium OG radium jo kun en meget lille del af lysmassen - normalt omkring 0,01% kun, resten er fosfor og lim - Idag findes luminovar (og SuperL9) i ganske mange nuancer, så SKAL man ud og fylde en viser op, kan man - hvis man vil og finder en der har nuancerne (nettet) normalt komme ganske tæt på selv gamle tritium markeringer)
1975+ ?
Jeg har altid synes at de gamle Inex var bedre byggede med bedre finish end deres mellemklasse konkurrenter.
Især deres kasser var der gjort ekstra ud af.
Dette er vist et godt bevis
Jeg har dog aldrig mødt et Inex automatic .
der er også manuelt optræk og der er nul woblen i det. troede at det satte fast men det går uden manuelt optræk.
Jeg har aldrig oplevet at man slet ikke kan mærke det.
Også at have et vintage Swiss med quickset.
Holder tiden perfekt og virker meget sundt.
Undskyld jeg siger det men sikke en kasse og sikke en skive.
fed funky sekundviser
jeg er helt vild med det ur og alt spiller bare. det er ca 42 bredt.
Remmen bliver nok uskiftet men det kunne være værre
Det skal med sikkerhed nok få en masse armtid det er lige mig .
gav sølle 150 for det og polerede glas det meste af en aften.
beklager de mange billeder men jeg synes uret fortjener det.
Nå tilbage til uret - enig i at det ser ud af kvalitet fra den tid, og du er jo en af de forholdsvis få der netop satser meget på den tid. Du burde jo være med i UR11 og lægge dine ure frem. Det kan godt være nogen ikke intereserer sig - men jeg tror vi er mange der ville finde det spændende.
Nyere Inex som man kan tage fra en stander i lufthavnes små bubtikker til 123 kr - har ikke antydning af kvalitet vil jeg derimod sige. Jeg havde (utroligt) glemt mit ur en gang, og købte et Inex til en flyvning ud og hjem samme dag - for ikke at se nøgen ud - kvarts - og magen til møj kasse og lænke skal man lede længe efter, og batteriet var dødt (nede i en dyb skuffe uret var kommet i) efter 3 mdr og et kig ind afslørede en ringe "øst kinesisk kvarts" sag - ingen pakninger eller noget - så Inex 2009 var ikke en stor succes
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!