27-03-2011, 11:47 PM
Jeg vil gerne være helt enig med Baun i at goldcap ure - altså f.eks guld lunette på stål inkl. horn med guld (og ikke forgyldt men en regulær kasket af guld påsat uret - kan se mægtig fint ud. Det er nok først de der stål lænker med guld midterled jeg synes bliver lidt for meget - men som nævnt, rent smagssag
Jeg kan bekende at jeg sågar han en kronograf der mikser guld og stål - eller to mere præcist.
Ingen af dem er nogen som vil vække jubel hos horologer og fine folk, men de er begge anskaffet fordi jeg VILLE ha en 7750 og VILLE ha en 2892 med DD modul, og så vælgte jeg sjovt nok i begge fald, med lidt guld på, og jeg er glad for urene, men sig det ikke til de ægte kendere.
7750 Bulova med guld smurt lidt på:

2892 med dd modul - her dog massivt guld i hele lunetten og øvrigt - på stål:

Jeg kan bekende, at begge i mange år har fungeret perfekt trods den manglende Kolonne som jo ellers er et ønske hos mig i forbindelse med kronografer

Specielt omegaen (reduced / mindre) er jeg faktisk glad for til halvfest (ikke hal-fest) - jeg synes det er FLOT, og Bulovaen er sådan en rigtig hverdags ting, ikke en der skal bemærkes noget større, men sidder godt, og går præcist og uden slinger
vh
Jeg kan bekende at jeg sågar han en kronograf der mikser guld og stål - eller to mere præcist.
Ingen af dem er nogen som vil vække jubel hos horologer og fine folk, men de er begge anskaffet fordi jeg VILLE ha en 7750 og VILLE ha en 2892 med DD modul, og så vælgte jeg sjovt nok i begge fald, med lidt guld på, og jeg er glad for urene, men sig det ikke til de ægte kendere.
7750 Bulova med guld smurt lidt på:

2892 med dd modul - her dog massivt guld i hele lunetten og øvrigt - på stål:

Jeg kan bekende, at begge i mange år har fungeret perfekt trods den manglende Kolonne som jo ellers er et ønske hos mig i forbindelse med kronografer
Specielt omegaen (reduced / mindre) er jeg faktisk glad for til halvfest (ikke hal-fest) - jeg synes det er FLOT, og Bulovaen er sådan en rigtig hverdags ting, ikke en der skal bemærkes noget større, men sidder godt, og går præcist og uden slinger
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)