18-02-2011, 10:00 AM
hannover_dk Skrev:Min aquaplunge gik 12 sek for hurtigt da jeg noterede, og 15 sek for hurtigt da jeg checkede efter 28 timer (undskyld upræcisionen med de 24 timer Bob) så 3 sekunder på lige over et døgn - for et ur der ikke som jeg ser det, har været renset i MAAAANGE år, og bare justeret af mig selv i små nyk
vh
Hej Hannover, så længer du har noteret over hvor lang tid uret har vundet de 3 sekunder, skulle det nok være muligt med lidt matematisk snilde at regne det om til sek/døgn.
Skal vi for nemhedskyld afrunde (≈2,5714285714) til 2,6 sek/døgn for dit aquaplunge
I øvrigt tak til alle dem der allerede har bidraget med deres test resultater.
Claus_K Skrev:Måske en afstemning med intervaller havde været god?Det var bestemt også mig første tanke, men med "kun" 10 muligheder for afkrydsning kunne jeg ikke lave nogle intervaller jeg selv var tilfreds med.
I øvrigt er det sjovt for mig at kunne se, dem der skrev om der ur er vintage, et nyere ur eller hvilket ur de har testet.
Folk er jo fortsat mere end velkomne til at bidrage med hvordan deres ur går over et døgn. Har man som Hannover ikke lige mulighed for at aflæse præcist samme tidspunkt kan man udregne hvor meget uret vinder/taber ved følgende simple udregning:
( (± sekunder over testperiode) ⁄ (testperioden i timer) ) × 24 = ± sekunder pr. døgn
Jeg skal selvfølgelig nok offentliggøre lidt deskriptiv statistik, når der ikke længere kommer flere test resultater til.
VH BobT

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)