05-02-2011, 07:26 PM
Geodoc Skrev:Tak skal i ha' drenge![]()
... nu venter jeg spændt på "tingesten", der skal lytte efter alle disse radiobårne kunster.
Det har godt nok været op ad bakke, at bestemme sig og sortere i junglen.
Visse af de vurderede kunne slet ikke modtage europæisk tidskode, hvilket de ikke altid skiltede tydeligt med.
Dernæst foregik et "udskilningsløb" på grundlag af krav til ydeevne, hvilket skar feltet ned til 7 "kandidater" i et prisområde mellem 225$ - 1.100$.
Blandt disse 7 var der nogle, der så "så påfaldende science fiction agtige" ud, at de ikke kunne slæbe sig over en "nedre æstetisk grænseværdi".
Det var så de billigste, der faldt fra.
Herefter bestod feltet af 4 stk. - Af dem var der 2, der ved et flygtigt øjekast godt kunne forveksles med et ur.![]()
Det blev en svær afgørelse at træffe, nemlig mellem det "fanden i voldske" og "det traditionalistiske".
Valget er faldet på en +400$'s "tingest", der ikke ser voldsomt "påfaldende ud", og som mange almindelige mennesker (naivt) ville kalde et ur.![]()
Jeg glæder mig til "krabaten" ankommer fra Tokyo, og ser med spænding frem på reaktionerne (hån, spot og latterliggørelse) ved dens premiere her på forum.![]()
Med venlig hilsen - Geodoc
Nu håber jeg så at din post indeholder hele dette udskilningsløb med vanlig gode argumenter for og imod indtil du slutteligt kårer din vinder.
Men jeg skulle til at sige, at uanset om det er et ur jeg kan lide eller ville købe får du ikke hån af mig. Du får min respekt fordi du har sat dig ind i materialet og begrunder dit valg herudfra. Du går ikke bare ned i den lokale urbix eller boghandler, eller Bilka og køber et eller andet der kan noget med radio...
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)