14-10-2010, 07:52 PM
Efter at ha' ejet mangt et ur, har jeg med tiden fundet ud af at Omega er "mit mærke" - så langt så godt
Med den beslutning fulgte også nogle - for mig - helt naturlige ønsker/prioriterier til en "Omega trio"... nogle mere oplagte end andre
Sagen er nu den, at det er lykkedes mig at imødekomme mine første- & andenprioriteter. Indtil videre ser det således ud:
Primære ønsker:
Mekanisk, automatik.........Legend & PO
Chronograph...................Speedy & Legend
Affektionsværdi...............Legend*
Hverdagsbrug..................Alle (men i praksis primært PO)
Sekundære ønsker:
Mekanisk, håndoptræk........Speedy
Vintage..........................Speedy**
Sjælden..........................Speedy** (& Legend)
Samlerværdig...................Speedy** (& Legend muligvis på lang sigt)
Hårdfør..........................Alle (men i praksis PO)
Vand/dykning...................PO (& Legend, klarer også strand/pool)
Limited Edition.................Legend*
*Legend'en er limiteret til 6000 stk. Dens nummer svarer til min bryllupsdag, og jeg bar uret på dagen. I øvrigt den ene af mine to 100% keepere.
**Speedy'en er en Pre/Post Moon, og er samlet af dele fabrikeret i 1969/70, inkl. en "Pre Moon" bagkasse, og en super sjælden lynette med trykfejl: Tachymeter mærket "225-220-190" i stedet for "225-200-190".

Yderligere muligheder for næste Omega køb:
Elegant/Dress
Andre komplikationer
Ædelmetal
Quartz
Digital
Størrelse <> 42mm
Kasseform <> Speedy/PO
Farver <> sort/hvid
Er der et helt oplagt supplement (jf. ovenstående liste med muligheder), så trioen burde blive en kvartet?
Jeg ved godt at der er hundredevis af muligheder, men skulle der mangle ét ur for at gøre det endnu mere komplet, hvad skulle jeg så overveje?
- husk billeder!
Med den beslutning fulgte også nogle - for mig - helt naturlige ønsker/prioriterier til en "Omega trio"... nogle mere oplagte end andre
Sagen er nu den, at det er lykkedes mig at imødekomme mine første- & andenprioriteter. Indtil videre ser det således ud:
Primære ønsker:
Mekanisk, automatik.........Legend & PO
Chronograph...................Speedy & Legend
Affektionsværdi...............Legend*
Hverdagsbrug..................Alle (men i praksis primært PO)
Sekundære ønsker:
Mekanisk, håndoptræk........Speedy
Vintage..........................Speedy**
Sjælden..........................Speedy** (& Legend)
Samlerværdig...................Speedy** (& Legend muligvis på lang sigt)
Hårdfør..........................Alle (men i praksis PO)
Vand/dykning...................PO (& Legend, klarer også strand/pool)
Limited Edition.................Legend*
*Legend'en er limiteret til 6000 stk. Dens nummer svarer til min bryllupsdag, og jeg bar uret på dagen. I øvrigt den ene af mine to 100% keepere.
**Speedy'en er en Pre/Post Moon, og er samlet af dele fabrikeret i 1969/70, inkl. en "Pre Moon" bagkasse, og en super sjælden lynette med trykfejl: Tachymeter mærket "225-220-190" i stedet for "225-200-190".

Yderligere muligheder for næste Omega køb:
Elegant/Dress
Andre komplikationer
Ædelmetal
Quartz
Digital
Størrelse <> 42mm
Kasseform <> Speedy/PO
Farver <> sort/hvid
Er der et helt oplagt supplement (jf. ovenstående liste med muligheder), så trioen burde blive en kvartet?
Jeg ved godt at der er hundredevis af muligheder, men skulle der mangle ét ur for at gøre det endnu mere komplet, hvad skulle jeg så overveje?
- husk billeder!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)