Forelsket i... et speedy (service manuelle værker m.v.?)
-Skal jeg være bange for at købe et userviceret ur på 5 år?

Jeg ville nok kigge efter noget der var ældre, men i god stand. Måske fra dit fødselsår, hvis du kan finde det - ca 1980 ?????

-Hvornår vil i byde på at man skal forvente at skulle til service med et manuelt værk?

Jeg tror fint de går 10-15 år på en service

-Er der forskel på manuelle og automatiske urværker, når det kommer til service? Er det eksempel vis mere vigtigt at overholde manuelle værkers service intervalle, går de nemmere i stykker uden service, er prisen den samme OSV.

Nej det må være ca det samme.

-Jeg ved ikke hvordan det er at eje et manuelt ur. Jeg elsker automatiske ure.

-Service eftersyn på chronographer er 3 gange så dyre som på "normale ure"

Ja der er 3 gange så mange deli i urene – derfor er de også dyrere i indkøb

-Det irritere mig at sekundtviseren ikke er den "store" sekundtviser - men i stedet er det lille "hjul" til venstre i uret.
-Jeg har overvejet at tage speedmasteren med automatisk urværk, men denne er endnu mere sjælden på brugtmarkedet.

Der er masser af Speedy’er Automatic. Problemer er at flere af modellerne ikke har helt det klassiske look som speedmaster prof – og at visse modeller er mindre. Den bedste Automatiske er BA – og den koster nok ofte 17-20 K brugt. De andre Automatiske er billigere en Speedmaster Prof.

-Mit drømmeur er et navitimer, men dette ligger over budgettet.

Den kan du finde i den rigtige klassiske Vintage udgave til 16-25 K – og det var måske værd at samle til hvis det er drømmeuret.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Forelsket i... et speedy (service manuelle værker m.v.?) - af baun - 30-09-2010, 10:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)