Omega Seamaster ref. 2054 eller PO?
Hej

Efter at jeg har sprunget fra den ene side til den anden i min søgen efter et ur, er min opmærksomhed blevet skærpet på to modeller. Jeg har i samme forbindelse nogle spørgsmål, som jeg meget gerne vil have besvaret - så må i lige bære over med min uvidenhed. Icon_rolleyes

Jeg bliver mere og mere begejstret for Seamaster ref. 2054, som jeg har fået anbefalet adskillige gange i min første tråd på forummet. Det eneste minus ved det er, at jeg synes der går en tand for meget dykkerur i det, da der slet ikke er nogle tal på skiven, og samtidig kunne jeg ikke forestille mig en læderrem på det, som jeg foretrækker grundet mit meget smalle håndled.

I den forbindelse fik jeg øjnene op for at Seamaster Planet Ocean ref. 2901.50.81. Dette ur tiltaler mig utrolig meget, men er desværre langt over mit budget (Det er 2054 naturligvis også fra nyt). I den forbindelse er jeg interesseret i at vide, i hvilken prisklasse disse ure befinder sig i forholdsvis ny stand, og hvor man skal kigge efter dem? (Bortset fra Vintageure)

Nå, endelig har jeg lige et par spørgsmål: Jeg har ikke helt forstået hvad Co-Axial er? Jeg opfatter det som en form for kinetic, er det helt forkert? Desuden er jeg ikke helt med på hvad kronograf er - Er det blot stopur, eller hvad?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh. Christian
Svar

Beskeder i denne tråd
Omega Seamaster ref. 2054 eller PO? - af Christian Morsø - 15-07-2010, 02:38 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)