Hvilke er de mest eftertragtede samler modeller?
Seamaster …. Er Omegas mest omfattende serie. Så hvad er samlerværdigt?

Dressure – eller almindelige sportsure, som det vist egentligt var:
Man må prøve at finde en Seamaster fra 1948 eller tæt på. Det vil være en hammerautomat, for det var dem Omega startede serien med – og ”top of the pop” her er jo en hammerautomat der er COSC.

Så ville det være morsomt at have en tidlig Seamaster med 30 mm værk! Fra 1956-57 uden hest på bagsiden – og så en fra 1958-59 med hest på - og så et par Seamaster 30’ere. En med stor sekundviser og en med lille, måske også forskellige skiver (textur osv). Man kunne nemt have 5-10 Seamaster 30’ere uden overlap.

Så kommer jo Seamaster 600 med den nye caliber serie…

Og Seamaster De Ville i manuel og automatic og manuel – guld og stål. Med den rigtige rem og det rigtige spænde fordi dette var helt specielt for den model.

Og som en specialitet en Seamaster Genéve må også være der.

Et enkelt Seamaster i massiv guld og med den flotte bagside – er også et must – og det skal være Automatic!

Også en Cosmic som repræsentant for Omegas forsøg på en modernisering af kasseformen sidst i 60’erne.

Dykkere

Jeg mener også at der må være et par dykkere. En Seamaster 300 i original stand – jo tidligere jo bedre, men jeg synes at en model fra 60’erne er ok.

Og så en eller anden Seamaster 120. Der er jo flere at vælge imellem – men jeg regner Seamaster 120’erne som en klassikker på linje med Seamaster 300 så den må være der.

Chronografer

Der er jo også en hel del Chronografer i seamaster. Den mest markante er nok JEDY – er den for meget må man kigge efter en af de andre, mere almindelige modeller. Men en Seamaster Chronograf må der være!

Vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hvilke er de mest eftertragtede samler modeller? - af baun - 19-06-2010, 08:19 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)