21-05-2010, 07:45 PM
hannover_dk Skrev:Det er kropsumuligt at lave en liste som alle er enige i. Jeg mener listen oprindeligt blev lavet for at afspejle kvalitet IDAG og ure som måske var stor kvalitet i 1965 kan så være dårligere idag.
Jeg tager bare listen som det den er - skaberens mening om sagen - og jeg mener ikke den er helt tåbelig, selvom jeg bestemt har mærker jeg ville rokere rundt på. Meget afhænger dog af præcis hvilken periode og hvilke kriterier man lægger ind
Enighed om sådan en liste er en umulighed og ligegyldig sag faktisk![]()
Hver og en kan bare lave sin egen og sende ind. Willy, du er givet velkommen med din personlige liste.
vh
Citat:No thank you.I think like you that to make a list is nearly impossible.You have to look at history present day etc etc.Every list i have seen up to now as not taken all these things into account.Someone said i would put Brietling lower down the list not true if you take their older models and history into account they should maybe go up.The same someone said i would put IWC up.Of course i bloody would .They have given more to the watch world than Pp or AP.I will name a few watches and inventions they have made.First Perpetual calander-Pellaton winding system-Destriero Scafusia minute tourbillon-DaVinci-Portuguese-Ingenieur anti magnetic-Deep One first watch with depth gauge-Dual Moon Display.They have built some of the most inventive and complicated watches in the world.I would say that if you were to ask any watchmaker from PP or AP do IWC belong at the absolute top of haute horlogerie? You would get one reply .Of course they do.That is why i say who ever made that list knows nothing about watches or he was pissed.
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)