Geneve Cal. 613
Nej det burde ikke have noget bagpå - det er bare lidt sjovere når det har det - forudsat at det er originalt fra fabrikken.

Det er altid svært at bedømme skiven bag et meget ridset glas, men jeg mener at skiven i min er på samme niveau som den du har linket til. Det er jo samme værk og størrelsen tror jeg også er ens.

Hvis man sammenligner Genéve (de nye efter ca 65) serien dirrekte med Seamaster er Genéve en anelse billigere - måske bare 10% - og jeg tror at det skyldes "Den manglende bagside". Vi omega tosser vil gerne have urene hvor det også er gjort lidt ud af bagsiden.

Den mest spændende Genève er de gamle med skrå skrift - og så overgangsmodellerne.

Seamaster Genève og dem med Seamaster bagside - måske fordi de ligesom beskriver en udvikling eller en del af historien. måske er det bare mig der har det sådan, men et ur er jo ikke bare et ur - når det er Vintage synes jeg historien skal med.

Der har tidligere været tråde om Geneve og Seamaster Geneve. prøv at finde dem. Sjov læsning for en Geneve intereseret, tror jeg.

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Geneve Cal. 613 - af TDN - 30-04-2010, 10:18 AM
Re: Geneve Cal. 613 - af Lars - 30-04-2010, 11:35 AM
Re: Geneve Cal. 613 - af baun - 30-04-2010, 11:41 AM
Re: Geneve Cal. 613 - af TDN - 30-04-2010, 11:59 AM
Re: Geneve Cal. 613 - af baun - 30-04-2010, 12:10 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)