Behovspyramiden og ure
Jeg undrer mig lidt.

Hvorfor er du/man overhovedet intereseret i at få en keeper?

Eller måske misforstår jeg det. Det er måske netop "den evige jagt" efter det ideelle eller bedste ur for dig, det handler om?

Men ville det ikke være lidt kedeligt når - eller nærmere efter, dette er sket?

Eller vil det bare give interessen en ny dimmention?

Min egen erfaring er, at der ikke findes "det eneste ene" ur for mig, men en samling der dækker mange (målet er alle) behov. Såvel på brugs siden, som på samler siden, som på alle andre måder.

Man skal så bare lige have listet sine behov (ikke så let). Dvs. det er jo let i bunden af behovspyramiden - basale behov.

Midt i går det også - sådan ok - hvad kan jeg med rette sige jeg kan bruge/behøver. Det er her mange ekselerer tror jeg.

Det svære er toppen med de mere sofistikerede behov. Følesmæssige behov, samlerbehov osv.

Prøv det for sjov - bare en dag du sidder i lænestolen. Hvad er behovene i toppen af behovspyramiden, når det handler om ure.

Og bare for en ordens skyld taler jeg ikke om urenes top og bund, priser, finhed osv. - Jeg taler om dine behov.

Blot for eksemplets skyld, vil jeg nævne et af de ure jeg har som ligger i toppen af min behovspyramide. Min Memomatic. Jeg bruger den sjældent, den er ikke det kønneste ur jeg har, men den må simpelthen være i samlingen. Den er så væsentlig en Omega, at jeg ikke har en Omega samling, hvis ikke denne model er der! Derudover tiltaler den min passion for specielle Omegaer. Altså det at Omega havde størrelse og format til at prøve nye veje. Super ur at eje, men den er et "Sofistikeret behov".

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
Behovspyramiden og ure - af baun - 24-03-2010, 09:54 AM
Re: Behovspyramiden og ure - af hannover_dk - 24-03-2010, 07:56 PM
Re: Behovspyramiden og ure - af Len - 24-03-2010, 09:56 PM
Re: Behovspyramiden og ure - af jmj - 24-03-2010, 11:14 PM
Re: Behovspyramiden og ure - af baun - 25-03-2010, 09:45 AM
Re: Behovspyramiden og ure - af Chris - 25-03-2010, 05:24 PM
Re: Behovspyramiden og ure - af jacob jensen - 25-03-2010, 07:10 PM
Re: Behovspyramiden og ure - af morena - 26-03-2010, 12:20 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)