Er der int for et foredrag af Michael fra urmagerskolen,....
Stinger Skrev:
Olsen Skrev:Hej Lars

Det lyder som en skidegod idé og jeg er helt klart frisk.

Jeg kunne også godt tænke mig, hvis han kunne komme lidt mere ind på det mekaniske urs generelle anatomi. Jeg har da læst mig til lidt via nettet og i blade, men jeg har aldrig rigtigt kigget ind i et mekanisk ur og fået forklaret, de enkelte deles betydning. Jeg har (som de fleste, gætter jeg på) lidt svært ved at forestille mig hvordan tingene i praksis fungerer, hvis ikke jeg har prøvet at se og røre. Ok, jeg kan f.eks. godt forestille mig, hvordan roteren fungerer i et automatikur, men generelt kunne jeg godt tænke mig at få mekanikken forklaret live Icon_smil

Selvom jeg her nok mest efterspørger en mere generel gennemgang, kunne co-axial hemværket (eller hvad man nu kalder det Icon_smil ) vel sagtens være et godt udgangs punkt til at fyre spørgsmål af Icon_smil

/Peter

Lars - som Olsen ganske rigtig skriver i denne post så er det jo kun et fåtal som har dybdegående kendskab til ure. Så en helt generel gennemgang ville nok være det som de fleste fik mest ud af. Der findes en del urmagere på siden og passionerede hobbyfolk. Men de fleste vil nok nyde at høre hvad der får "den store viser til at gå rundt" Icon_e_wink
Det undre mig lidt at du efterlyser en masse emner som skal diskuteres. Er det meningen at vi skal være prøvekaniner for et foredrag på 2x45 min. Eller en debataften?

Det kan godt være at Lars skal beslutte sig for om det er en aften for urmagere og særligt urtekniske nørder, eller almindeligt interesserede tosser som mig selv? Jeg kan ikke byde ind med forslag, det har jeg simpelthen ikke viden nok til på det plan!

Men her er ihvertfald en illustration af Co-axial;
[url]"http://www.omegawatches.com/spirit/watchmaking/co-axial/technology" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.omegawatches.com/spirit/watc ... technology[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Er der int for et foredrag af Michael fra urmagerskolen,.... - af Speedy - 23-03-2010, 02:37 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)