02-03-2010, 08:37 PM
Super, Benny
Min morfar var stationsforstander. Jeg kan huske, at da han døde, og vi gennemgik hans gemmer på loftet, der fandt vi en stor kraftig firkantet lygte med håndtag for oven. Man kunne trække et rødt stykke glas og et grønt stykke glas hen foran lampeudgangen, for at signalere stop/kør. Jobbet må have været et ansvarsfuldt erhverv, dengang i hine tider
Tænk en revolution det må have været, for omkring 50 år siden, da vi overgik til det system, som fungerer den dag idag (som nogle mener bør udskiftes).
Jeg mener, at Cortebert lavede nogle dejlige jernbane-ure engang - med et smukt tog-logo på bagkassen. Kan nogle be- eller afkræfte, og evt. sige mere ?
I øvrigt, så er jeg helt enig med John: Super god tråd, som er dejlig at følge med i
Sorry, Per, hvis det kom off topic ... det må jeg altså også se at arbejde med, for sådan ender det jo lidt for ofte med mig ...
Jeg mener, at Cortebert lavede nogle dejlige jernbane-ure engang - med et smukt tog-logo på bagkassen. Kan nogle be- eller afkræfte, og evt. sige mere ?
I øvrigt, så er jeg helt enig med John: Super god tråd, som er dejlig at følge med i
Sorry, Per, hvis det kom off topic ... det må jeg altså også se at arbejde med, for sådan ender det jo lidt for ofte med mig ...
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)