28-02-2010, 11:26 PM
Baun Skrev:har vi ikke også et problem i at det ikke er "tilladt" at vise sig. Altså den omvendte snop!
Hvorfor er det ikke det? Er det ikke det der er det egentlige "Danske problem". Det mener jeg det er.
Tænk nu lidt over det! Hvad galt er der i at vise: "Mig går det godt, jeg klarer mig fint"?
vh baun
Jeg prøver da som altid gerne -da jeg jo også er med i tråden:
Det ene forhindrer ikke det andet - tværtimod - de to ting - snobben og den omvendte snob (Janten?) lever i hovedsagen inde i tankerne hos den helt samme person.
Man må da godt ha succes - og man må da godt bo flot og køre i fin bil og gå med Patek. Det er der så nogen der ikke synes - og her er det så, at det, som du synes er to forskellige ting, i virkeligheden er en og samme sag.
De som ikke mener man må vise sig med sin succes - de synes folk der naturligt køber ting for deres ganske mange penge, er snobber, og så kommer Jante ind i deres tanker - helt samme sag. Det er ikke de som køber Patek, der snobber som sådan.
De som har råd til, og glæde ved, stor bolig, fin bil, Patex osv. KAN naturligvis i et eller andet omfang ha det for at prale, men det er i langt højere grad noget som de der ikke selv har råd TROR.
I langt størst omfang er det i min erfaring, folk der har råd til det, og derfor, måske ret naturligligt, bruger en god del af deres penge - på luxus, uden det er for at prale eller snobbe.
1
Jeg synes det er 110% legalt at være en succes. Jeg under også folk helt de ting de legalt køber sig.
2
Jeg synes godt der kan være folk der optræder usmagelligt med deres "rigdom" - og det bryder jeg mig absolut ikke om. Kald du bare dem snobber, men det er nu ikke mange samlet set.
3
Jeg synes det er godt at skat og andet ser til, at der generelt ikke er så stor forskel i samfundet som der ellers ville være - kan godt synes der er lidt for mange yderpunkter, men tror absolut, at forskellene automatisk kommer i et velfungerende samfund, og at den rigdom, også kommer de mindre godt stillede til gode.
4
Jeg ville godt ha et Patek, men har ikke synes det passede ind i vor almindelige økonomi - men,- jeg blir ikke snobbet hvis jeg en dag alligevel falder for fristelsen - derimod garanteret rigtigt glad for uret
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)