28-02-2010, 08:23 PM
Baun Skrev:Hø hø ... morsom debat.Alt for unuanceret. Jeg skrev skam selv, at vist kan det være snobberi - men det kan være masser af andre ting som intet har med snobberi at gøre. Betegnelsen snobberi stammer ofte fra folk der har lidt for meget Jante i sig. De færreste der køber et Patek, har det store behov for at gøre det for at prale - men vist findes det da.
Som jeg ofte har sagt.... jo "finere" ur man købere, jo mere betaler man selvfølgelig for branded.
Man køber prestigen og symbolet - og man betaler en bondegård for det. Motivet til hvorfor man gør det kan være ganske forskelligt. Det vil ofte være sammensat af flere forskellige dele.
Snopperi er givet en af dem - at tro eller agitere for andet tror jeg er omsonst.
Det er også givet, at det ikke for alle købere er vigtigt. Jeg kan forstå det, hvis det er hobby, passion eller samlerglæde.
Men ellers, helt ærligt, så har jeg selv svært ved at se hvad det så er? Det er banalt jeg: "jeg forstår det ikke".
Hvad er det der er så fantastisk ved at bære et ur til 100K - hvis ikke det er for at vise det frem - med alt hvad det indebærer? Det må være noget med "at vise sig" - eller kan andre forklare?
vh baun
Masser af mennesker forstår ikke at andre vil ofre 200 k på et ur, eller 200 k på lidt gode møbler, eller 1 mio på en bil eller 1 mio for et specielt maleri, og når man ikke forstår - så må det da være snobberi ikke?
Nix - jeg køber den ikke. Afviser ikke at det kan være det, men jeg ser det generelt selv som et udslag af, at de som køber den slags, har pengene til det, og glæder sig over en masse ting ved de ting de køber, også en masse ting som ikke har med snobberi eller at vise sig, at gøre.
Jeg kender en god del der har godt råd, og har den slags ting, og nyder dem ærligt - og jeg opfatter ikke EN af dem som om de har det for at vise sig.
Det er nok bare en forskel i menneskesyn?
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)