12-02-2010, 04:06 PM
Der er nikkel i rustfrit stål - men så lidt at MEGET få mennesker får nikkelallergi af det. Der findes eksempler, men der er så utroligt langt imellem at jeg ville betragte det som uden risiko. Kan du ikke lige låne et ganske almindeligt stål ur et par dage af en ven. Legeringen er normalt set den samme i de fleste ure, og på et par dage ved du det, hvis du virkeligt skulle være så uheldig. (spændet på remmen vil ofte indeholde mere nikkel faktisk)
Jeg ved nogen dybt allergiske giver uret en gang lak på bagsiden - men det er så sjældent
Fornuftigt nok at du helt vil købe noget du ikke tager for meget på men først må du finde ud hvad det er du vil ha - teste i butikker, eller/og se på nettet - og så vende tilbage når du har et par muligheder du VED du brænder for
Husk forslagene om brugte ure, der er kantstensafskrivningen ofte taget
vh
Jeg ved nogen dybt allergiske giver uret en gang lak på bagsiden - men det er så sjældent
Fornuftigt nok at du helt vil købe noget du ikke tager for meget på men først må du finde ud hvad det er du vil ha - teste i butikker, eller/og se på nettet - og så vende tilbage når du har et par muligheder du VED du brænder for
Husk forslagene om brugte ure, der er kantstensafskrivningen ofte taget
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)