06-02-2010, 02:41 PM
Jeg er enig i at prisen på ure er den eneste faktor der samler alle kvaliteter som den opfattes af mennesker. Der skal dog nok en faktor mere på, nemlig antallet det sælges i - og så kunne vi være lidt inde i fabrikkens samlede omsætning, og så kan man godt høre at det bliver lidt hult med at det i sig selv er kvalitet. Så havde Seiko jo givet højere kvalitet end JLC.
Der kan jo være håndbyggede ure til 1 mio kr - men der sælges kun 5 stk, og så er det nok ikke helt let at prise pris som samlet kvalitets bedømmelse - men tager du ure som sælges i rimelig stor mængde - til rimeligt samme kundegruppe - og måler dem op mod hinanden, ja så er den pris den ensartede kundegruppe vil betale for dem, nok godt udtryk for hvordan den OPFATTER kvaliteten - alt fra teknisk, design, og brand value i et
vh
Der kan jo være håndbyggede ure til 1 mio kr - men der sælges kun 5 stk, og så er det nok ikke helt let at prise pris som samlet kvalitets bedømmelse - men tager du ure som sælges i rimelig stor mængde - til rimeligt samme kundegruppe - og måler dem op mod hinanden, ja så er den pris den ensartede kundegruppe vil betale for dem, nok godt udtryk for hvordan den OPFATTER kvaliteten - alt fra teknisk, design, og brand value i et
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)