Gammelt Elgin - Information + Evt Reparation
Jamen, sikke fornem hjælp allerede Icon_e_biggrin

Citat:Du skal nok forvente en at betale lidt, hvis der er to hjul der skadede! Men er det et arvestykke, så er det i mine øjne det helt klart værd, uret er heller ikke en gang bras for den sags skyld..

Jeg er ikke sikker på om der er nogle "amerikaner kyndige" her, måske Hannover? Ellers burde du prøve at skrive på det her forum:
[url]"Http://mb.nawcc.org" onclick="window.open(this.href);return false;">Http://mb.nawcc.org[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er der helt sikkert nogle der kan hjælpe dig! Fordi der er mange amerikanere(skal måske lige nævnes at uret er produceret i USA) som er på forummet, og mange som har brugt måske 30-40 år på at samle på amerikanske mærker som Elgin, Waltham, Ball osv...

Men uden tvivl et pænt ur, og så endda med affektionsværdi for jeres familie!

Prøver lige og se på det forum hvis jeg mangler lidt extra hjælp efter denne tråd, men takker for linket Icon_e_wink .... Det er klart pga at det er et arvestykke at det skal laves, om det så havde en værdi af 500 kr eller 25.000 kr er mindre vigtigt, slet ikke derfor vi ville lave det.

Citat:Værk nummer indikerer produktion 1913 og det passer fint med billedet. Det lyder jo sjovt med et par tandhjul der er gået i stykker, det kan Runess faktisk bedre kommentere? Det er vel ikke så almindeligt - med mindre der menes aksler eller lejer, men er det en proff der har sagt det??
Det er som Rune har forklaret, en amerikaner. Lidt utraditionel uden de store graveringer på værket, men jo ikke et simpelt dårligt værk. Der er skruede chatoner = lejer som er skruet pænt ind i broerne - så det kan nok svare sig at bringe det OK.Hvad det er lavet af for metal, har også lidt betydning - alm. metal nikkel, sølv eller guld eller forgyldt - det vil du kunne se eller læse af markeringer i kassens inderside. Hvor bor du? København, så vil jeg sige Krognos på Frederiksberg alle - han kan nok også ret hurtigt sige om det er noget at skrue i, men jeg tror det - det er jo "family"

Takker, super lækkert med et årstal. Er der en hjemmeside hvor man kan chekke det, og blive lidt klogere omkring hvad tallene måske også betyder ?
Min far havde det med for mange mange år siden til en gammel lokal urhandler, og han mener bestemt at der blev sagt at det var 2 tandhjul som var i stykker.
Der står en masse på indersiden, men skal lige have en form for loop fundet frem for og kunne læse det præcis, må se om jeg får tid til det i morgen. Skal der stå nogle bestemte betegnelser for de forskellige metaller ?
Jamen bor 30 km Nord for Ålborg, så havde da lidt håber at der var nogle heromkring som kunne hjælpe.

Citat:Uncle Larry i Canada er et muligt sted at søge stumper - -
[url]"http://www.execulink.com/~lfoord/parts.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.execulink.com/~lfoord/parts.html[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Happy Hunting - -

Når jeg lige bliver klogere omkring hvilke dele det præcis er kigger jeg nærmere på den side, men for en som aldrig har rodet med urer er det lidt af en høstak og lede i Icon_e_biggrin

Men mange tak for hjælpen allerede, super forum - Vil savle lidt videre herinde Icon_e_smile
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Gammelt Elgin - Information + Evt Reparation - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 02-02-2010, 04:45 PM
Re: Gammelt Elgin - Information + Evt Reparation - af Fonne - 02-02-2010, 09:14 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)