31-01-2010, 03:43 PM
Der er ikke så mange samlere herhjemme af vintage kronografer - nok mere alm. i visse andre lande. Det er lettere at sælge en ny flot navitimer end en fin gammel venus maskine - spørg Kurt B. Jeg tror dog faktisk at hvis vi skal lave liste over samling af vintage kronografer, ud fra f..eks priser på bugten, som jo i alle fald har antal nok, til at man kan slutte lidt, så ser det ud noget i denne stil:
De tre største i markedet:
Breitling (udgør langt over 10% af de bedre)
Omega
Universal Geneve
efterfulgt af mange kendte mærker, JLC ligger højt, Zenith, Heuer/Tag Heuer, Gallet, Baume & Mercier, Bovet, Marvin, Minerva, Angelus,Girrard Perregaux, Blancpain, Chronoswiss, Ulyse Nardin, Eterna, Longines - og en masse mere og mindre kendte mærker - så der er en del, priserne er gået op de senere år, hvilket tyder på interessen internationalt faktisk findes.
Min liste omfatter i hovedsagen de bedre vintage kronografer med kolonne.
vh
De tre største i markedet:
Breitling (udgør langt over 10% af de bedre)
Omega
Universal Geneve
efterfulgt af mange kendte mærker, JLC ligger højt, Zenith, Heuer/Tag Heuer, Gallet, Baume & Mercier, Bovet, Marvin, Minerva, Angelus,Girrard Perregaux, Blancpain, Chronoswiss, Ulyse Nardin, Eterna, Longines - og en masse mere og mindre kendte mærker - så der er en del, priserne er gået op de senere år, hvilket tyder på interessen internationalt faktisk findes.
Min liste omfatter i hovedsagen de bedre vintage kronografer med kolonne.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)