30-01-2010, 01:19 PM
Helt enig med Colombo i at man må tage aldersberegning ud fra værksnummer med stort forbehold. Omega har altid produceret værker i batches. Det kan godt være det er blevet bedre idag, men et værk der anvendes i så¨mange referencer - ligger givet på lager. Tidl. var det så også sådan, at selv når de anvendte de badges de havde, så tog de dem ikke i nummerorden - men tog bare et helt batch - og kørte løs på dem - uden hensyn til om det var det laveste nummer først.
Dette problem var helt klart størst, som jeg har forstået det i kaliber 321 hvor vi tidligere har hørt fra Omega hvorledes den blev slut produceret i 1960 - men jo blev leveret i ure frem til 1968/9.
Helt så skævt er det nok ikke med deres 861, men jeg tror sagtens der kan være et par år forkert. I omega opgørelser på arkiv ekstrakter vil man ofte koncentrere sig på den dato uret er leveret ud fra Omega til deres forhandler.
Går man over i deres 5xx til 7xx serie - eller længere tilbage, så har to fra Omega museum individuelt svaret mig tidligere, at numrene var mere til at regne med, men også der produceredes i en vis grad til badges.
Her skulle værkerne jo ofte også sendes til COSC - hvilket givet også har taget tid og givet forskydninger.
vh
Dette problem var helt klart størst, som jeg har forstået det i kaliber 321 hvor vi tidligere har hørt fra Omega hvorledes den blev slut produceret i 1960 - men jo blev leveret i ure frem til 1968/9.
Helt så skævt er det nok ikke med deres 861, men jeg tror sagtens der kan være et par år forkert. I omega opgørelser på arkiv ekstrakter vil man ofte koncentrere sig på den dato uret er leveret ud fra Omega til deres forhandler.
Går man over i deres 5xx til 7xx serie - eller længere tilbage, så har to fra Omega museum individuelt svaret mig tidligere, at numrene var mere til at regne med, men også der produceredes i en vis grad til badges.
Her skulle værkerne jo ofte også sendes til COSC - hvilket givet også har taget tid og givet forskydninger.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)