28-01-2010, 07:08 PM
Tio Malo Skrev:Citat:Hvad var prisen på en Seamaster 300 i 1965 sammenlignet med Roles Sub? Jeg havde den muligvis forkerte opfattelse at prisen på Rolex og Omega var langt mere jævnbyrdig før 70'erne.
Jeg købte min første Sub, en 5512 fra Rolex AD´en på Kalverstraat i Amsterdam 1972. Jeg kan ikke huske hvad den kostede, men jeg kan godt huske at den var 2 - 3 gange dyrere end Omega Seamaster 300 - jeg var ret interesseret om dette prisforhold og lavede nogle sammenligninger før jeg handlede. Rolex Sub som var 2 til 3 gange dyrer end Omega svarer jo ganske fint for deres prisforskel idag (eller, rettere igår pga. at Omega ref. 2254.50.00 ikke produceres mere)
Citat:At skrive alt i en smøre. Uden tegnsætning og anvendelse af store bogstaver efter punktum, er efter min mening lidt uhøfligt i forhold til læseren.
Men ingen er jo forpligtet ud over sine evner! Det gælder også evnen til "at tage sig den tid ting tager".
Her vil jeg gerne sige at det har sandtligen noget med ens evner at gøre, hvis man ikke kan læse Willys indlæg, med eller uden kommaer. Men med uhøftligeheden har det ikke en dyt tilfælles.
Uhøftlighed er derimod Bauns "Men ingen er jo forpligtet ud over sine evner!". Det er også eksempel af den her "dansk ironi", hver eneste herboende ikke-etnisk dansker får rigeligt at høre af. Den slags er ikke humor på højere plan, uanset havd udøvere påstår, men derimod remisser fra gamle dage, bøndenes tvære og ondskabsfuld humor.
Jeg kan også udmærket forstå at Willy kan virke en anelse øretæveindbydende, men at folk kaster sig på ham, tvivlende ang. det ene og kritiserende angående det andet, det er lidt svært at fatte - medmindre man bruger disse reaktioner for at måle temperaturen af rummeligheden på forumet. Kan det rigtigt være at hvis man afviger fra den daglige "ih, se på min Rolex Sub" og "oh, hvor er den bare fedt og husk at tage billeder af uret", bliver man mast her ?
Hallo !
Hilsen John
Citat:thank you for defending me.The reason i write the way i do is because i am totaly useless on a computor.Iwrite with one finger.Funny is it not ?i was reading stienbek and hemmingway,when i was 8 years old.I used to stand in for sick teachers at school when i was twelve.I read a book every day for many years.They measured my reading speed at school when i was forteen.it was 5.800 words a minute.Now i think it is about 3.500.i do not remember every single thing i read.But if something intrests me,i do remember most of it.Anyone and i do mean anyone who challenged me in a general knowlege quiz,must be exceptional.My friends call me the human memory bank.i have never used this ability in any professional way.i am 61 years old and still learning.i know my grammer is very bad now.But i have not used it for about 40 years.I hope this helps to answer the questions about how i write on this site.Some people do forget sometimes what is really importent in this world.And it is not fucking grammer
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)