28-01-2010, 09:24 AM
willy Skrev:omega seamaster was always a cheaper alternative to rolex submariner.it was a good watch for the money.but it was never a serious contender to rolex.the new seamasters have gone up in price.and they are still a long way behind rolex.ask any serious diver.again after any serious use they look like shit.i think the old seamasters where really good watches for the money.iwc aquatimers ,older models of course are in my opinion the only serious tool watch diver that can compete with rolex. willy
Hvad var prisen på en Seamaster 300 i 1965 sammenlignet med Roles Sub? Jeg havde den muligvis forkerte opfattelse at prisen på Rolex og Omega var langt mere jævnbyrdig før 70'erne.
Jeg ved at Omega et eller andet sted har skrevet at en C-model Constellation i midt 60'erne kostede det samme som en Rolex Oyester date på det amerikanske marked. Vistnok ca $100.
At skrive alt i en smøre. Uden tegnsætning og anvendelse af store bogstaver efter punktum, er efter min mening lidt uhøfligt i forhold til læseren.
Læseren må jo så bruge extra tid og energi på at læse og forstå hvad man skriver.
Men ingen er jo forpligtet ud over sine evner! Det gælder også evnen til "at tage sig den tid ting tager". - og Willy har givetvis travlt. Godt at urproducenterne ikke lave ure på samme måde som Willy skriver.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)