26-01-2010, 11:49 PM
RunesS Skrev:Du kunne jo evt. stille de spørgsmål!![]()
Her er et par svar, jeg tror du kan bruge:
Termometret virker aldrig efter hensigten i disse ure. For det meste viser de hvad temperatur dit håndled er. Hvis du lader uret ligge noget tid, så det bliver som omgivelserne, så viser termometret rigtigt...
Højdemåleren, virker som regel efter lufttryk, og skal derfor kalibreres. DMI har en side der viser hvad lufttrykket er pt i dit område. Udover det, så mener jeg også at højdemålerne i den type ure ikke er de mest præcise i verdenen.
Men man burde kunne købe et som måler den rigtige temparatur fordi timberland uret er helt ved siden af. i dag var det -2,5 og jeg stod udenfor og den viste 27 grader, derfor ville jeg lægge det og se hvor mange minutter der gik før den kom ned på det rigtige...
Tro det eller ej, der gik over 30 minutter før at den målte 1 grad. den kunne ikke engang komme under 0 punktet, og uret blev ustabilt og kunne ikke tænke ordentligt..
kan man os se altimeter på dmi??
men her hvor jeg er, er man 11 meter over havetsoverflade, så jeg kalibrerede det til det. så tog jeg et sted hen hvor den skulle være 24, og der sagde den stadig 11 m. så indstillede jeg den der hvor der var 24 meter og tog så tilbage til der hvor der var 11 meter og så viste den 23 meter.. så det passer så langt fra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er rigtig skuffet over uret. synes dog det er fantastisk flot og kompas, barometer og chronograf virker os fint nok...

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)