23-01-2010, 06:47 PM
Tio Malo Skrev:For personligt nysgerrighed og interesse har jeg holdt styr på mærket Rolex hos "en af vores ledende netauktionshuse", det samme angående diamantsmykker. Fortrydelsesprocent for Rolex var i november 2008 70%, dvs. at hvert ur af mærke Rolex blev i gennemsnit solgt 1,7 gange, før det havnede hos en seriøs køber. I december 2008 steg tallet til 2,2 = 120%. Med bestemte slags smykker var fortrydelsesprocenten 80 i november og steg til 110 i december. Naturligtvis er regnestykkerne her resultater af mine empiriske optagelserJa det er jo grimme tal for at sige det mildt. Jeg tror bare stadigt, at 14 dages reglen samlet set gavner nethandlen. Jeg kan huske for få år siden - i en bestyrelse af forretningsfolk - der sad flertallet nærmest og grinede, når jeg sagde at nethandel ville få en stærk fremtid. De troede ikke et sekund folk ville købe solbriller, blendere o.s.v. over nettet. - Lad det blomstre - men OK, det lyder for voldsomt inden for de varegrupper- jeg har ingen adgang til firmaernes interne regnskaber.
Jeg ved også udmærket godt at disse tal, pga. de varegrupper vi taler om, er ekstreme. Jeg ville tro, at den gennemsnittelige fortydelsesprocent hos en netauktionshus er ca. 20%. Lauritz nævner et eller andet sted hen gensalgsprocenten for 5...
J.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)