23-01-2010, 02:45 PM
Tio Malo Skrev:Jeg forstår helt hvad du siger "brother tucker". Jeg ved også at mange misbruger en 14 dages returret. Jeg tog helt enkelt kun forbrugerens synspunkt. Jeg vil dog godt stadigt mene, at hvis man er imod den ret, så skader man internethandel. Det er et af de problemer internethandlen må leve med. Jeg kan naturligvis ikke procenten for hvad 14 dages returretten anvendes - eller misbruges, men jeg tror i den helt samlede handel, er det en ret lille procent.Citat:Dette leder mere og mere til det kedelige at netauktioner i voksende grad har nye stangvarer til salg - fortrydelsesprocenten er lavest med nye varer.
Jeg løfter hatten for din ageren som køberrettighedsforkæmper, men håber at du sætter dig ind i sagen før du udtaler at "De der protesterer mod den slags sikkerhed, er efter min mening i bund og grund imod, at internethandel tager over."
Det gør nemligen en stor del af branchen - som lever af nethandel.
John
(mit eget eksempel kunne være at jeg da mindst har købt +1000 ting over nettet og ikke returneret en eneste - jeg tror ikke det er udsædvanligt?)
Hvad reglen derimod gør, er at give den form for handel en legitimitet som i sin tillid hos brugerne, får den til at blomstre - og dermed mener jeg reglen i den grad gavner internethandel?
Det er givet at auktioner har flere problemer og returneringer end den øvrige handel. Lige der har jeg lidt svært ved at finde mine egne ben, for eller imod stramninger.
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)