23-01-2010, 09:59 AM
Citat:De der protesterer mod den slags sikkerhed, er efter min mening i bund og grund imod, at internethandel tager overSå enigt jeg nu plejer at være med dig, kære navnebror, må jeg her være fuldstændigt uenigt. Nej, jeg må bryde ud og sige "Vrøvl !"
Bare for at få sagen på sin plads, lever jeg af internethandel.
Sikkerhed er vigtigt og derfor - efter min mening - skal der være en reklamationsret hvis varen er defekt eller den beskrivet forkert. Og dette for både internetbutikker og auktioner. Jeg tror nu ikke at den der 14 dags returret uden andre begrundelser end at "varen svarede ikke for køberens forventninger" er et stort problem for alle internetbutikker, men for auktioner er det (og nej, jeg taler her ikke kun om Lauritz).
Jeg vil gerne høre nogle case stories, fordi, uanset hvor meget du understreger at 14 dagsregel er gyldigt allevejne i EU, er det på praktisk niveau det ikke. Derimod mange sælgere (specielt større af slagsen) giver diverse returmuligheder for køberen - ligeledes som US sælgere gør. Jeg kan godt se at der skal være en elastik og sikkerhedsforsikring før alle tør at være med, men obligatorisk 14 dags returret medbringer problemer og bliver misbrugt kolossalt. Jeg talte fornyligen med en pige som sælger bedre dametøj / modetøj på nettet og fik at vide at denne err klassikere: Man bestiller dyrt mærketøj for festen, bruger tøjet og returnerer den bagefter. Efter sigende meget almindeligt og brugt metode. I auktioner med værdigenstande er det almindeligt praksis at folk byder på så mange lignende varer som muligt og så ser efter hammerslaget, hvad var den billigste. Resten fortrydes.
Dette leder mere og mere til det kedelige at netauktioner i voksende grad har nye stangvarer til salg - fortrydelsesprocenten er lavest med nye varer.
Jeg løfter hatten for din ageren som køberrettighedsforkæmper, men håber at du sætter dig ind i sagen før du udtaler at "De der protesterer mod den slags sikkerhed, er efter min mening i bund og grund imod, at internethandel tager over."
Det gør nemligen en stor del af branchen - som lever af nethandel.
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
)
(*Jolly Roger, ikke IS !

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)