18-01-2010, 12:32 AM
Det er meget muligt, at jeg ender i den sorte bog, når jeg nu her på Omega forum formaster mig til at nævne to japanske producenter, som har formået at skabe to inhouse quartz værker, som begge holder +/- 5 sek. pr. år
(Sorry, men jeg synes det er noget af en bedrift) Hvorvidt de er serieproducerede er jeg ikke så sikker på, men flere af Seikos "F" serie quartz ure er serieproducerede, og holder konkurrencedygtige +/- 10 sek. pr. år ... endda til meget få penge
Seiko 9F62 - fremstillet som hyldest til den oprindelige Astron, verdens første quartz ur.
Citizen A660 - siddende i "The Citizen" ... og tør jeg sige det højt: Torben har uret på sin ønskeliste
For de japanske producenter er quartz yderst "serious business". Tillad mig at illustrere med billedet af dette 9F62 værk:

Bemærk, at uret, som går +/- 5 sek. pr. år ... det har mulighed for at blive justeret (nederst til højre)
Seiko 9F62 - fremstillet som hyldest til den oprindelige Astron, verdens første quartz ur.
Citizen A660 - siddende i "The Citizen" ... og tør jeg sige det højt: Torben har uret på sin ønskeliste
For de japanske producenter er quartz yderst "serious business". Tillad mig at illustrere med billedet af dette 9F62 værk:

Bemærk, at uret, som går +/- 5 sek. pr. år ... det har mulighed for at blive justeret (nederst til højre)
De venligste hilsner, John

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)