Jeg fatter ikke sådan noget kan tillades
Intet uetisk i at sælge sine varer dyrt - hvis man har kunnet skabe en myte om dem eller andet som folk vil betale for. Det er helt frivilligt (ellers skal vi tage farvet ble på hovedet og de gamle vandbæresandaler fra Combodia og råbe fy til alle reklamer)

Design er altså designerens eller virksomhedens ejendom. Jeg er ikke i tvivl om at den viste er kopieret 95% for at ligne panerai - og det er tyveri. Om det forfølges er en anden sag, men design må altså ikke stjæles.

Der er hvert år sager, hvor et tøj modefirmaet kommer med en ny kollektion, og så er det en eller anden større virksomhed, som har samme snit og stoffer ude, til 1/5 pris i billigbutikker, under eget navn. Det er ikke lovligt altså, det er bare så dyrt at forfølge, at mange undlader.
Jeg trækker også gerne blankt eller melder mig i Torbens spejdertrop. Jeg har arbejdet 40 år med branding og design, og ved hvor forbandet den slags kopiering af egne eller andres arbejde føles.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Jeg fatter ikke sådan noget kan tillades - af hannover_dk - 12-01-2010, 05:32 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)