Flot Constellation; men lidt problematisk
Tommy Munk Skrev:
siggen7 Skrev:Jeg tenker mer at det er en spesial-job som er utført på uret, at uret er en 154.0002 og det er montert en guld-lenke på i ettertid, men hvis det er gjort, er det en meget fin utført job, uten synlige spor. Jeg liker å ha alt orginalt, selv om det her er orginal Omega-lenke, får jeg lyst til å sende inn uret for guldprisen (110g).
Det vil være synd at smelte uret om, sælg det i stedet. modificering er rigtigt flot udført
Det med lodningerne er godt set af Hannover - og jeg hælder til samme konklussion som Tommy er kommet til.

Kan også forstå Siggen7's ærgrelse over, at urets originalitet er kompromitteret ved at der er modificeret på det.
Sædvanligvis ses modifikationer som en amatør, eller klamphugger-redning af noget, der er gået i stykker, f.eks. remme eller lænker, der iøjnefaldende og kluntet slet ikke hører til på uret.

Her er der hverken sparet på fagkundskaben eller materialet
Tværtimod er ændringen så godt indpasset, at den har givet beskæftigelse til mange trænede øjne, og nu sidst en proffessionel urmager - - Tak alle sammen.

Jeg vil give Tommy ret i, at det ville være synd at smelte uret om, for her er urets udseende løftet en klasse op - omend det er gået ud over originaliteten.
Der er i hvert fald tale om et resultat, der gør uret til et fornemt dress ur, oven i købet med OM skive.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Flot Constellation; men lidt problematisk - af Geodoc - 02-01-2010, 09:36 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)