28-12-2009, 02:34 PM
Jeg vil godt fastholde, at der er forskel på producenterne, og at det ligger i materialevalg og produktionsmåde (inkluderende index/visere materialet som ofte kan give oxidering og afsmitning ud til siderne fra index/visere (mærke fra hvor de gennem mange år har stået stille)). Forskellen er også ret tydeligt mellem forskellige år 10'er. Jeg tror først det er blevet klart når patinering opstod, man kunne ikke umiddelbart teste.
Jeg er helt enig i, at komplicerede skiver med telemeter osv. naturligvis giver større risiko. Mit eksempel i positiv retning er Pierce kronografer fra 1940-1950 som ofte har LANGT mere velbevarede skiver, end konkurrenterne, eller Eterna fra 1955-70 som ofte er langt bedre end Omega fra samme periode (selv om jeg er enig med Baun i at der nok er gemt flere ældre Omega'er med patina, fordi det er "fine" ure som folk er bevidste om)
vh
Jeg er helt enig i, at komplicerede skiver med telemeter osv. naturligvis giver større risiko. Mit eksempel i positiv retning er Pierce kronografer fra 1940-1950 som ofte har LANGT mere velbevarede skiver, end konkurrenterne, eller Eterna fra 1955-70 som ofte er langt bedre end Omega fra samme periode (selv om jeg er enig med Baun i at der nok er gemt flere ældre Omega'er med patina, fordi det er "fine" ure som folk er bevidste om)
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)