28-12-2009, 03:25 AM
makita Skrev:Den med at nogle kunne lave bedre skiver end andre køber jeg simpelthen ikke. Patinaen er jo i bund og grund fremkaldt af oxidering og evt. lyspåvirkninger, hvoraf nogle farvepigmenter og overfladebehandlinger er mere modtagelige for oxidering og misfarvning end andre.Helt uenig - der er kæmpe forskel fra mærke til mærke. Tag gamle Pierce kronografer, de var noget af det bedste skivemæssigt - oi g er kendt for det. Eterna ligeså. Rolex også ret gode - Tudor - i visse periode ikke i top, jævnfør anden tråd. Omega - generelet ikke så gode som de var til maskiner i 50-60 - o.s.v.
Jeg forstår ikke at du ikke mener der kan være forskel i hvilket materiale skiven er produceret af, lakeringen, malingen, lumen o.s.v. Det lyder for mig helt naturligt at der er stor forskel, og mine egne observationer bekræfter det i meget høj grad.
Jeg er enig i at brug og opbevaring også har betydning - ex er Omegas unishell ure ofte med bedre skiver end de som kunne "få luft"
men materialet, skiven - lakken - malingen osv - det har da betydning der vil noget
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)