Ure med stor historie (lad os lave en liste)
Hvad med Goerge Daniels' Millenium watches? Selvom det er lang tid siden jeg læste historien, så mener jeg det er nogenlunde sådan:

Da Daniels skulle sælge rettighederne til hans co-axial eschappement, til Omega, havde han et par krav. Det var bl.a. at han måtte selv bruge eschappementet i sine egne ure, og at Omega skulle levere et antal (50 mener jeg) ebauche værker med eschappementet. Det blev så aftalt.

Da Daniels modtog de 50 råværker, skulle han igang med at ordne dem, fabrikere datoværk og altså generelt færdiggøre urene i en standard som var hans navn værdigt (en ret høj standard, til dem som skulle være i tvivl). Derfor spurgte han en ung lovende urmager (som tidligere havde præsenteret sit arbejde for Daniels for at få en bedømmelse) om han ville flytte til Isle of Man, og hjælpe ham med arbejdet. Den mand var Roger Smith, som idag har skabt sig et stort navn i Haute Horlogerie kredse. Ikke mindst fordi han er engelsk, og lige som Daniels, laver i ure i den gamle engelske stil.

Så Millenium uret har både Co-axial gangen og Roger Smith i sig. En historie der er værd at nævne!

İmage
Det skal lige nævnes at dette ur er Daniels personlige, og derfor er det også signeret med Han eget navn. Resten af serien har kun "Daniels London".

İmage
Bagsiden. Læg mærke til den typiske engelske stil, med matte forgylde værkplader, graveringer, Guillocheringer og blåanløbede skruer.

İmage
Skivesiden af værket, hvor man kan se datoværkets dele.
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Ure med stor historie (lad os lave en liste) - af Tukjær - 23-12-2009, 05:31 PM
Re: Ure med stor historie (lad os lave en liste) - af jacob jensen - 23-12-2009, 06:43 PM
Re: Ure med stor historie (lad os lave en liste) - af morgan - 23-12-2009, 08:43 PM
Re: Ure med stor historie (lad os lave en liste) - af morgan - 24-12-2009, 10:31 AM
Re: Ure med stor historie (lad os lave en liste) - af Mr. Korsbek! - 25-12-2009, 01:01 PM
Re: Ure med stor historie (lad os lave en liste) - af RunesS_phpbb3_import15750 - 26-12-2009, 04:22 PM
ETERNA - af hannover_dk - 27-12-2009, 11:26 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)