Hjælp at hente for dem som aldrig kan få dem store nok...
Tio Malo skrev (bl.a):
Citat:.... Diameter er ydmyge 52 mm
... jamen herregud! - Et rent konfirmandur! - Et herreur er da mindst 55 mm Icon_e_wink

İmage

I pædagogiske fora betyder størrelsen ikke noget... men vi er ikke pædagogiske - så vi diskuterer størrelse, så det står efter.

... af og til, når jeg ser foto af et ur på en velproportioneret herrearm, sædvanligvis ikke på dette forum Icon_mrgreen , tænker jeg: "Jamen du fredsens! - Er det en Parma Skinke han har spændt uret på?"
Om det er fast food eller en generel bedre træningstilstand, der er årsag - skal jeg lade være usagt.
Men jeg vil gerne konfirmere, at jeg generelt observerer "større" håndled, hvor de store ure ikke ser så latterlige ud, som Alaska'en på mit "bogholder håndled". (Omkr. = 17,5 cm)

Da observatoriet i Neuchatel (i 1974) havde Marine Chronometer-certificeret Omegas Constellation MC, forudså de, at blive overrendt med ure, som fabrikanterne ønskede MC-certificerede.
Observatoriet tog da en rask beslutning og ændrede kravene til et marine Chronometer, med: "Et marine Chronometer skal have en glasåbning på mindst 50 mm".

Derfor er de fleste Omega Marine Chronometer certificerede på observatoriet i Besancon, der gladeligt tog denne indtægtskilde.
Observatoriet har iøvrigt været omhyggelige med at opbevare certificerings målingerne. Mange samlere af Omega MC, der har manglet original certifikatet, har derfor kunnet erhverve sig en afskrift.

I hele størrelses diskussionen er vi nok ved at være i nærheden af ".... en glasåbning på mindst 50 mm". - Interessant om nogle ville kunne blive MC certificerede. Icon_e_surprised

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Hjælp at hente for dem som aldrig kan få dem store nok... - af Geodoc - 18-12-2009, 03:11 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)