Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ?
KlausM Skrev:Her er jeg så aldeles uenig med dig Mads.
Begreberne "NOS" og "condition is everything" har intet at gøre i sammenhæng med vintage ure der har fået udskiftet urskiven til en ny. Et vintage ur der skal trække top dollar og som defineres som NOS er 100% originalt som da det forlod fabrikken. Sådan er det i min bog. Alt andet er at rode rundt med begreberne og prisen er i den sammenhæng bestemt ikke fair Icon_e_surprised
Så den god Bjarne væk med NOS.
Mvh
Klaus

Så har du misforstået mig Klaus. Det var KUN prisen på Bjarnes ur, som jeg mener er ok, da uret er nyserviceret fra Omega. I min verden er et sådan ur ikke NOS med mindre ALLE dele er oprindelige, og Omega servicet kun er en rensning og smøring af værket. Et NOS 105.003 fås ikke for 35 k.

Et ur med replacement dele vil aldrig være NOS i min verden... Hermed rettet såfremt nogen har misforstået min mening!!! Jeg mener dog godt at der kan være ydet service på et NOS ur, som dog maksimalt må være for at holde urets stand ved lige. Et 50 år gammelt NOS ur hvor værket ikke har gået og ikke er vedligeholdt kan jo være ugangbart Icon_e_sad Har det bare de mindste fysiske brugsspor ryger det ned i MINT klassen.

/Mads
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Nybagt ejer af Speedmaster professional - alder ? - af Mads Gjødesen - 11-12-2009, 04:25 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)