Omega speedmaster i rum/på månen/tests LANG REDEGØRELSE
Loncar Skrev:
hannover_dk Skrev:Den første med Speedmaster på armen ud på månen blev Buzz Aldrin 21 Juni 1967 med Apollo 11 månelandingen. Aldrin havde en 145.012 på armen. Uret er siden forsvundet, og derfor ikke på museum, der er derfor lidt usikkerhed om det kan ha været 105.012

Yes - det er det jeg altid har sagt - 145.012 - var det første ur på månen - derfor er jeg en glad ejer af netop denne ref.....
Men - det er desværre ikke dokumenteret ordentligt - så pls. vis mig dokumentationen - så er jeg en glad mand !!

Husk på at Buzz's ur blev stjålet under en transport. Man kan læse mange artikler der netop diskuterer dette og forsøger at komme med konklusioner. Og Buzz selv husker ikke ref. på sin Speedmaster.

//
Problemet med Aldrins ur er jo at det forsvandt - og aldrig dukkede op. Derfor er det ikke så godt dokumenteret som der to andre på samme tur.

Jeg har derfor, som du ser i quotet også, tilføjet en usikkerhed til 105.012 som alternativ. Den opstår via en lang Nasa liste hvor det skulle være ur 43 Aldrin havde på og det var 105.012, men går altså mod museet SORRY

Tidligere kunne jeg finde det direkte på et link til Early Manned Spaceflight Astronaut Equipment Division of Space History
National Air and Space Museum , men jeg kopierede ikke den gang. Nu kan jeg inde samme her, men nu jo i andenhånds:

http://www.lesmala.net/jean-michel/speed...astory.htm

According to the Early Manned Spaceflight Astronaut Equipment Division of Space History
National Air and Space Museum :

Neil Armstrong's chronograph has the following information: Calibre 321, Case # 105.012, Movement # 24002XXX, NASA serial # 046

Mike Collins' chronograph has the following information: Calibre 321, Case # 145.012, Movement # 26552XXX, NASA Serial # 073

Buzz Aldrin Speedmaster has the following information: Calibre 321, Case # 145.012

De har ikke movement no. da uret forsvandt, men ellers skulle den være god nok. Om det så er så meget mere fantastisk end 2869, 105.003, 105.012 osv - ja det er da i alle fald spændende.

DU kan jo prøve at skrive direkte til museet, det går sikkert at finde på nettet.

Jeg kan tillægge at jeg har set samme på WUS, men kilden kan være samme igen Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Re: Omega speedmaster i rum/på månen/tests LANG REDEGØRELSE - af hannover_dk - 10-12-2009, 09:59 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)